Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 93
Pokaż wszystkie komentarzeJak Bandzior ci gasnie po wrzuceniu jedynki to albo masz stopkę rozstawioną, albo czujnik przy tej stopce uszkodzony, może kabelki na łączeniach zaśniedziałe. Przeczyść, nasmaruj co trzeba a będzie działać. Z tą stopką to takie zabezpieczenie żebyś nie jeździł z rostawioną. A jak masz go odpalonego i postawionego na centralce to puki olej sie nie nagrzeje a tym samym nie zrobi się żadszy to będzie ci się kręciło to koło siłą odśrodkową. Zrób sobie doświadczenie i odpal moto przejedź się aby go rozgrzać przeleć wszystkie biegi góra dół aż wszystko się nagrzeje i postaw go na centralce to zobaczysz że koło się już samo nie kręci. Chyba że masz jakiś stary lub gęsty olej wlany. Pozdro
Odpowiedzdziekuje ci kolego za pomoc moto mialem na centralce tylko nie wlaczalem silnika i chcialem na wylaczonym wrzucic 1 ale mi nie wchodzila a z ta stopka wiem wczoraj czytalem cala instrukcje obslugi a powiec mi bo chcialbym sie dowiedziec dla pewnosci bo widze ze bardzo kumaty jestes w temacie jak podciagnac sprzeglo przy silniku w bandycie bo jak wrzucalem 1 na rozgrzanym silniku to strasznie zgrzytala i jak wciskalem wtedy sprzeglo to nie trzymalo i opona sie delikatnie krecila z gory dziekuje za pomoc
OdpowiedzPo pierwsze silnik w naszych bandziorach pamięta jeszcze piękne lata 80-te więc nie oczekuj od niego i skrzyni biegów aksamitnej pracy jak w samochodach. Bandziory znane są z tego, że troche hałasują. Po drugie jeśli wrzucasz jedynkę na ssaniu lub lekko podwyższonych obrotach to napewno zazgrzyta. Jedynka to tak max 1500 obrotów. Po trzecie w motocyklach skrzynia ma budowę tzw. kłową jak np. w samochodach rajdowych dlatego nie obce są zgrzyty czy szarpanie zwłaszcza przy jedynce. Skrzynia taka pozwala przy umiejętnym operowaniu rollgazem na wbijanie biegów bez używania sprzęgła no poza jedynką ;) Wrzucaj biegi dość zdecydowanie chlaps i wbity, a nie delikatnie aby sam wskoczył to nie taka skrzynia. Tu nie ma jak w samochodach synchronizatorów między biegami, są wspomniane kły, które wyglądają jak litera C i takie dwie litery C zazębiają się do siebie lub C wchodzi w koło zębate. To tyle o skrzyni. Jakbyś miał spalone sprzęgło to na mój gust miałbyś odwrotną sytuację, że na luzie czy wysprzęglonym koło by się nie kręciło. Spalone sprzęgło objawia się czymś takim, że wrzucasz bieg i jak chcesz ruszać to obroty ci rosną a moto słabo przyśpiesza. A najlepiej to sprawdzić jadąc np. na 3 biegu na obrotach ok 3000 i odkręcasz na full. Jeśli obroty gwałtownie rosną a przyśpieszenie takie niemrawe i smierdzi no to sprzęgło się ślizga. Natomiast jeśli czujesz przyśpieszenie a tak od 7000 niezłego kopa to sprzęgło wporzo. Z tego co widze to stawiasz moto na centralce wrzucasz 1 i nie puszczając sprzęgła koło się lekko kręci. Dzieje się tak bo przy sprzęgle masz napęd od silnika który się cały czas kręci. Wprawia on w ruch olej w którym są tarcze sprzęgłowe tzw mokre sprzęgło. To własnie olej powoduje że koło się lekko kręci. Jakbyś złapał ręką to bez problemu zatrzymasz koło. Na zimnym silniku nie musisz wbijać biegu żeby to zaobserwować. Natomiast jeśli siedzisz na motorze, wbijasz 1 i moto chce jechać bez puszczenia sprzęgła to już wtedy masz do czynienia z awarią. Ten objaw i slizganie lub po puszczeniu sprzęgła moto nie jedzie oznaczają remont. I pamiętaj jeśli podciągniesz linkę to tak jakbyś lekko wysprzęglał wtedy dojdzie do ślizgania. Nigdy w moim Bandziorze nie miałem problemów ze sprzęgłem te objawy które opisujesz to taki urok tego motoru. Nie sprawdzałem czy jest możliwość regulacji linki czy czasem nie jest ona zrobiona na wymiar ewentualnie reguluje się jakąś śrubką. Jutro to sprawdze. Pozdrawiam
Odpowiedzwitam wszystkich...mam na oku bandytke do kupna...bardzo mi sie spodobala, ale nie rowno pracuje na wolnych obrotach,czy to normalne czy ma jakas wade??poza tym wszystko ok...
OdpowiedzWitam do wymiany beda albo swiece lub klania sie czyszczenie gaznikow albo regolacja zaworow moj tez troszke plywal na wolnych obrotach wymienilem swiece zrobilem czyszczenie gaznikow oraz regolacje zaworow i wszystko jest oki pozdrawiam
OdpowiedzDziekuje ci bardzo kolego za pomoc jest to moj pierwszy motocykl dlatego sie tak dopytuje o rzeczy ktore mnie niepokoja bede musial podciagnac linke sprzegla przy silniku troszke i wyregolowac przy klamce i mysle ze bedzie oki jak odpale i zbadam sprawe z tym czy moto ruszy na biegu to dam ci znac a powiec mi bo jest to rocznik 2000 lac mu normalnie olej 10w40 czy jakis inny ?? z gory dziekuje za odpowiedz pozdrawiam
OdpowiedzDziś sprawdziłem linka ma regulacje przy klamce i przy skrzyni biegów, skasuj luz na klamce ewentualnie lekko naciągnij jeśli zajdzie taka potrzeba. Olej 10W40 jak najbardziej Motul, Repsol, Castrol. Ja mam zalanego Repsolem 10W50. Wlałem taki z dwóch powodów: ta końcówka 50 oznacza że olej będzie miał swoją odpowiednią lepkość w wyższych temperaturach, tzn. w letnich upałach jak i przy pałowaniu silnika, a olejaki zdziwiłbyś się do jakiej temperatury mogą się rozgrzać. A drugi powód dostałem go w śmiesznej cenie 120zł z filtrem :D za 4litry :) Nie żałuj na dobry olej Pozdrawiam :)
Odpowiedz